بست دو پایه فلزی

بست دو پایه فلزی ؛ مقاوم ترین نگهدارنده

بست دو پایه فلزی ؛ مقاوم ترین نگهدارنده

یکی از وسیع ترین ابزار های مکانیکی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، بست دو پایه فلزی است. این بست ها کاربرد های بسیار زیادی دارند. اما بیشترین کاربرد آنها در اتصال لوله ها و سینی کابل، سینی های گالوانیزه، فلزی و … می باشد. که در ساختمان های مختلف استفاده می شوند.

کاربرد اصلی این نمونه از بست های دو پایه، برای نگه داشتن یک جسم در یک وضعیت خاص و موقعیت خاص می باشد. برای این که بتوان برخی از تاسیسات و تجهیزات ساختمانی را در محل مورد نظری نگه داشت، باید از برخی تجهیزات همچون بست دو پایه فلزی استفاده کرد.

این بست ها در اصل کمک می کنند که سیستم های دیگر حرکت نکرده و از جای خود جابه جا نشوند. بست هایی که برای این منظور استفاده میشوند، باید دارای ویژگیهای خاصی باشند. مهمترین این ویژگی ها، مقاومت بست ها می باشد.

به همین دلیل بست دو پایه فلزی که تولید می شود، باید از جنس مقاومی برخوردار باشد. از این رو بیشتر بست هایی که تولید می شوند، از جنس فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، مس، روی، ورق گالوانیزه و … می باشد. بسیاری از بست های مورد استفاده در ساختمان، با بدون روکش هستند یا روکش دار.

بست دو پایه فلزی

ساختار بست دو پایه فلزی به چه صورت است؟

بست های دو پایه ای که تولید می شوند، از دو قسمت تشکیل می شوند. یک قسمت بست و قسمت دیگر تکیه گاه آن می باشد. معمولا پایه های بست دو پایه فلزی از جنس فلز است و قسمت نگهدارنده آن نیز از جنس پلیمر ساخته می شود.

در کنار این ویژگی ها باید بگوییم برای تولید بست دو طرفه یا بست دو پایه فلزی، از ورق های استیل، گالوانیزه، آلیاژی و آهنی نیز استفاده می شود. که این ورق ها با پوشش های متفاوتی همچون گالوانیزه های سرد و گرم، کادمیوم، رنگ زینک اپوکسی، داکرومات، رنگ اتیل سیلیکات، رنگ الکترواستاتیک، پوشش های پلاستیکی و … عایق کاری نیز می شوند.

البته برخی نمونه های روکش نیز وجود دارد که بر روی بست ها استفاده می شوند، و منجر به افزایش طول عمر این بست ها می گردند. زیرا این دسته از روکش ها دارای خاصیت های ویژه ای بوده و در برابر حرارت، اسید، آب شور، گاز و الکتریسیته بسیار مقاوم هستند.

به طور کلی باید بیان نماییم که بست دو پایه فلزی توانایی آن را دارد تا در دمای منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۱۵۰ درجه مقاومت کرده، و از سازه های گالوانیزه محافظت نماید. یکی از ویژگی هایی که منجر شده است تا این دسته از بست به عنوان بهترین بست انتخاب شوند، قیمت مناسب آنها و در کنار کارایی عالی که دارند می باشد.

انواع بست دو پایه فلزی کدامند؟

اگر بخواهیم بست ها را دسته بندی نماییم، باید به انواع بست های متنوع اشاره نماییم. از جمله بست های صلب، بست های فلزی روکش دار یا عایق دار، بست های انعطاف پذیر و … . اما بست های فلزی نیز خود به چهار دسته کلی تقسیم می شوند. از جمله این بست های پر کاربرد باید به بست های یک طرفه، دو طرفه، عایق دار و بدون عایق اشاره نماییم.

بست دو پایه فلزی

کاربرد بست های دو پایه در محیط های مختلف

این بست ها معمولا در دو رنگ سفید و مشکی طراحی و تولید می شوند، و به بازار عرضه می گردند. از بست دو پایه فلزی برای انتقال لوله برق استیل ، لوله برق آلومینیومی، لوله گالوانیزه سرد و گرم و … از دیوار به شکل افقی و عمودی استفاده می شود. زیرا این دسته از بست ها در اصل تکیه گاه های محکمی برای انواع لوله ها و سینی ها به شمار می روند.

علاوه بر آن این بست ها را می توان برای نگهداری از لوله های چدنی، خرطومی، مسی، فلزی، فاضلابی، فلکسی، استلیس استیل و … نیز استفاده کرد. از دیگر کاربرد هایی که می توانیم برای نمونه های متنوع بست دو پایه فلزی بیان کنیم، اتصال لوله های آهنی و لوله پلیکا با فاصله مناسب با دیوار می باشد.

اصولا انواع بست های فلزی که به بازار عرضه می شوند، دارای سایز های مشخصی هستند. از جمله مناسب ترین و پرکاربردترین سایز های این دسته از تجهیزات ساختمانی، باید به بست دو پایه فلزی بین ۱۶ تا ۳۱۵ میلیمتر اشاره کنیم. که هر یک از این سایز های بست، دارای کیفیت مناسبی بوده و در محل خاصی استفاده می شود.

مهمترین مزایای استفاده از بست دو پایه فلزی چیست؟

شاید با خودتان تصور کنید که تنها استفاده از بست های مختلف، برای نگهداری از لوله ها و انواع سینی های انتقال سیم برق کافی باشد. اما باید بگوییم بسته به محل مورد استفاده، لازم است نوع خاصی از بست انتخاب شود. مثلا زمانی که اقدام به نصب لوله های گاز روکار می نمایید، بهتر است از بست دو پایه فلزی استفاده کنید، تا فاصله لوله با دیوار حفظ شود.

پس انتخاب یک نمونه خوب از بست، می تواند اطمینان بیشتری به نصب لوله یا سینی بر روی دیوار ساختمان به شما دهد. همه ما می دانیم که از بست ها تنها به عنوان نگهدارنده های ایمن و فلزی یاد می شود، که در ساختمان سازی و لوله کشی های صنعتی از آنها استفاده می شود.

بست دو پایه فلزی

علت محبوبیت بست فلزی چیست؟

استفاده از بست دو پایه فلزی از آنجایی که خاصیت ضد زنگ زدگی و خوردگی دارد، در برابر ارتعاش از لوله محافظت نموده و منجر به افزایش عمر لوله کشی ساختمان می گردد. از سوی دیگر بست های فلزی که روکش دار هستند نیز در موقعیت هایی استفاده می شود، که لوله ها حالت معلق دارند و عایق نیستند.

پس لازم است حتما به این مسئله توجه داشته باشید که پیش از خرید بسته مورد نظر، ابتدا محل مورد استفاده خود را مشخص کنید، و بسته به آن بست فلزی خاصی را تهیه نمایید. علاوه بر تمام این موارد، باید بیان نماییم که می توان از بست دو پایه فلزی برای پیچ کردن روی سطح نیز، به خوبی استفاده کرد.

اصولا تمامی مهندسانی که در ساختمان سازی فعالیت دارند، انواع بست ها و نگهدارنده ها را می شناسند. اما انتخاب یک نوع بست مناسب برای افراد عادی مسلما امری دشوار و حساس خواهد بود. از این رو مهندسان بیشتر تمایل به استفاده از این نوع بست ها می باشند.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید بست دو پایه فلزی ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. تلفن فروش : ۰۲۱۴۱۸۰۵