اهداف تولید جعبه تقسیم برق

اهداف تولید جعبه تقسیم برق

در بسیاری از صنایع و سازمان های مختلف وجود شبکه های کابل کشی برق امری حیاتی و ضروری می باشد و از طرفی برقراری اتصالاتی صحیح در مسیر این شبکه ها باعث خواهد شد تا مجموعه سیم ها و کابل ها در یک ساختار کاملاً هماهنگ و منسجم به ایفای نقش کلیدی خود بپردازند. از زمانی که موضوع برقراری اتصالات برق اهمیت پیدا کرد، تولید جعبه تقسیم برق نیز مورد توجه قرار گرفت که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می کنند.

تولید جعبه تقسیم برق با این هدف اجرایی شد که بتوان برای اتصالاتی که از یک مسیر مشخص به نقاط مختلف انشعاب گرفته شده اند، یک محفظه ای امن و ایمن را فراهم کرد. زیرا همان طور که می دانید جریان برق در اتصالات کاملا آزاد بوده و در صورت تماس، احتمال برق گرفتگی در آن بسیار زیاد است. در نتیجه جعبه تقسیم برق با ارائه ی یک پوشش همه جانبه ناحیه ی اتصالات را کاملاً از محیط خارج جداسازی می کنند و عملاً تماس های احتمالی و ناگهانی را از بین می برند.

آنچه که در تولید جعبه تقسیم برق اهمیت دارد درواقع مصون نگه داشتن اتصالات از هرگونه عامل خارجی مانند رطوبت، گرد و غبار، لمس کردن افراد مختلف، و از همه مهم تر جلوگیری از اتصال کوتاه در مدار است. نقاط اتصالی بین دو سیم از حساس ترین نواحی موجود در شبکه های کابل کشی هستند که باید همواره تمیز و به دور از ذرات معلق در هوا، باقی بمانند.

ذرات معلق در هوا به مرور زمان می توانند روی محل اتصالات انباشته شده و لایه ی سخت خارجی را ایجاد کنند که در این حالت ممکن است عبور جریان قدری دچار مشکل شده و عملکرد سیستم های موجود مختل شود در نتیجه تولید جعبه تقسیم برق باید در جهت برقراری یک عایق مستحکم بین فضای خارج و محفظه ی داخلی صورت گیرد.

اهداف تولید جعبه تقسیم برق

فرآیند تولید جعبه تقسیم برق

فرآیند تولید جعبه تقسیم برق ، به این صورت است که محفظه های فلزی یا پلاستیکی در ابعاد و اشکال متفاوت قالب گیری می شوند و در داخل آن المان هایی با عنوان سوکت، جهت نصب اتصالات سیم تعبیه شده است که با قرار دادن هر دو سیم در داخل هر سوکت، اتصال مورد نظر برقرار شده و مسیر جریان برق مانند یک سیم واحد ادامه پیدا می کند. پس از برقراری اتصالات نیز درپوش یا کلاهک هایی طراحی و ساخته می شود که همراه پیچ روی محفظه محکم می شوند.

طراحی فضای داخلی جعبه تقسیم برق به گونه ای انجام می شود که اتصال هر دو سیم در داخل هر سوکت در یک فضای کاملاً عایق بندی صورت می گیرد. به گونه ای که بین هر دو سوکت یک عایق از جنس پلاستیک یا سایر پلیمرها وجود دارد تا اتصالات در یک موقعیت کاملاً ایمن باقی بمانند.

متریال و موادی که در تولید جعبه تقسیم برق استفاده می شود معمولاً از جنس فلز و مشتقات آن (جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی باکس آلومینیومی یا جعبه تقسیم آلومینیومی را مطالعه فرمائید) و همچنین پلاستیک است. از آنجایی که آن ها همواره نقش قطعات پشتیبانی و حمایتی را برای اتصالات برق ایفا می کنند لازم است که از هر لحاظ در مقابل تنش های احتمالی محیط بیرون مقاوم باشند.

اینکه از کدام نوع مواد در تولید جعبه تقسیم برق استفاده شود بستگی به محیط استفاده دارد. در اکثر مواقع ترجیح داده می شود که در مکان های مسکونی و تجاری که جزو موقعیت های غیر تنش زا هستند از جنس پلاستیک به کار گرفته شود و در مقابل در محیط هایی که دارای فضای کاری و تولیدی هستند مانند مراکز صنعتی که علاوه بر وجود آلاینده های مختلف در اتمسفر محیط، احتمال وقوع صدمات فیزیکی نیز به محفظه وجود دارد، نوع فلزی آن استفاده می شود.

اهداف تولید جعبه تقسیم برق

کاربردها و موارد استفاده از جعبه تقسیم برق

امروزه شبکه های سیم و کابل کشی برق جزو جدایی ناپذیر مراکز و سازمان‌هایی کلان کشور محسوب می شوند به طوریکه هر چقدر پیچیدگی این مجموعه بیشتر باشد به همان نسبت روی حجم استفاده از جعبه تقسیم برق نیز تأثیر می گذارند. کاربردهایی که این قطعات در نقاط مختلف ارائه می دهند درواقع حفظ انسجام و کاهش مقدار سیم های مصرفی از طریق مسیریابی صحیح سیستم کابل کشی است.

موارد استفاده از جعبه تقسیم برق  بسیار وسیع است و در هر نقطه ای که قصد برقراری و پیاده سازی شبکه های متنوع کابل کشی را دارید، قطعاً به این باکس ها نیاز پیدا خواهید کرد، که از جمله مکان های قابل استفاده عبارتند از :

  • مسکونی و تجاری
  • مراکز صنعتی و تولیدی
  • کلیه ی کارخانجات و سازمان های مرتبط با آن
  • مجموعه های تفریحی و محیط های ورزشی
  • سالن های نمایش مانند سینما و تئاتر
  • سالن های کنفرانس
  • مراکز آموزشی از قبیل مدارس و دانشگاه ها
  • مراکز درمانی و بیمارستان ها
  • راه اندازی و نصب انواع دوربین های مدار بسته

اهداف تولید جعبه تقسیم برق

فواید و مزیت های استفاده از جعبه تقسیم برق

ماهیت جعبه تقسیم برق به این صورت است که در اغلب اوقات جریان برق را از یک مسیر واحد دریافت و به واسطه برخی تجهیزات خاص داخلی، مجدداً جریان برق را به چند مسیر متفاوت انتقال می دهد. که این خاصیت اولین مزیت عمده و حیاطی آن به شمار می آید اما از جهات دیگر نیز این قطعات دارای فواید بیشماری هستند که برخی از آن ها عبارتند از :

  • محل اتصالات کابل های برق را در یک چارچوب کاملاً نظام یافته پنهان می کنند.
  • نوع فلزی آن ها در مقابل عوامل محیطی خصوصاً رطوبت مقاوم بوده و می توانند در مدت طولانی بدون زنگ زدگی و خوردگی ساختار خود را حفظ کنند.( دریافت اطلاعات بیشتر از این مدل، جعبه تقسیم گالوانیزه را مطالعه فرمائید)
  • به راحتی قابلیت نصب دارند و به واسطه ی وجود درپوش یا کلاهک، امکان بازرسی یا بازدید اتصالات را در هر زمانی فراهم می کنند.
  • قابلیت Tamper proof design یا ضد دسترسی و دستکاری های ناخواسته هستند.
  • دارای ماندگاری طولانی و بدون نیاز به تعویض مجدد می باشند.

نتیجه گیری

با توجه به گسترش روز افزون صنایع در بخش های مختلف، تولید جعبه تقسیم برق نیز در ابعاد و طراحی های گوناگون در حال توسعه است که یکی از امتیازات آن می توان به ارائه ی محصولات متنوع به بازار اشاره کرد. موضوع تنوع ممکن است قدری گزینش شما را چالش برانگیز کند اما به طور کلی قبل از انتخاب این قطعات بهتر است تمام ابعاد و زوایای محیط خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک سایز مناسب از این باکس ها را تهیه کنید.

جهت مشاوره و خرید جعبه تقسیم برق می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره و خرید جعبه تقسیم برق : ۰۲۱۴۱۸۰۵