رابط سینی کابل

رابط سینی کابل

رابط سینی کابل

Cable tray fitting

رابط سینی کابل کاسپین یا بغل بند سینی کابل که به روش تولید از ورق های برش خورده فولادی و سپس گالوانیزه گرم می گردد . و طبق استانداردهای BSEN61537 و IEC61537 تولید می شود و همچنین  رابط سینی کابل بایستی از همان مواد اولیه ای که سینی کابل اصلی ساخته میشود یعنی دقیقا با همان کیفیت وهمان ضخامت تولید شوند.

به جهت جلوگیری از ایجاد خسارت و صدمه به کابل ها و سایر تجهیزات و همچنین برای کابل کشی آسان تر سطح داخلی رابط سینی کابل باید صاف و عاری از هر گونه پلیسه باشد.

رابط سینی کابل توسط دستگاه CNC پانچ می شود. خم کاری کلیه رابط سینی ها توسط دستگاه خم اتوماتیک انجام می شود برای سفارش رابط سینی کابل و رابط آن می بایست به حجم بار موجود و میزان ظرفیت رابط سینی کابل به عرض، ارتفاع، طول و ضخامت توجه کرد چرا که رابط سینی کابل ها باید طوری ساخته شوند که ظرفیت تحمل بار موجود را داشته باشند.

ابعاد و اندازه :

  • ضخامت رابط سینی کابل بین ٠.٨ تا ٢ mm
  • عرض رابط سینی کابل : از ۵۰mm تا ۱۱۰۰mm
  • ورق مصرفی : ورق فولادی ST37
  • نوع روکش : گالوانیزه فابریک و گرم با قابل ارائه با رنگ کوره ای و استاتیک مدل چرمی و ساده

انواع رابط سینی کابل کاسپین :

  • رابط ساده سینی کابل
  • رابط سرتاسر سینی کابل
  • رابط ساپورت دار
  • رابط سینی کابل

ر اساس استاندارد ISO و BS تولید می گردد. به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی رابط سینی کابل برق  ، از پوشش گالوانیزه گرم استفاده می شود .و  به روش متداول استفاده از گالوانیزه گرم طبق استاندارد انجام می گردد . و داخل رابط سینی گالوانیزه صاف و سیقلی می باشد.

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى رابط سینی ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

رابط سینی کابل

جنس و متریال ساخت رابط سینی کابل

رابط سینی کابل جزو اتصالات فوق‌العاده حیاتی در نصب سینی ها می باشند و باید از حداکثر مقاومت و استحکام برخوردار باشند. سخت ترین و با کیفیت ترین عنصر فلزی موجود آلیاژ فولاد کربنی می باشد که تاکنون در مراکز صنعتی هیچ ماده ای جایگزین آن نشده است. علاوه بر این موارد نمی توان از دیگر فلزات رایج موجود مانند آلومینیوم در ساخت این قطعات استفاده کرد چرا که آن ها هیچگونه تناسبی با سینی های ساخته از استیل گالوانیزه ندارند.

از طرفی بعد از آنکه شکل دهی و پانچ رابط سینی کابل به اتمام رسید همگی در فرآیندی جداگانه گالوانیزه می شوند. این امتیاز ساختاری منجر به جلوگیری از پروسه های فرسایشی و زنگ زدگی اتصالات سینی کابل می شود. دوام و پایداری آن ها افزایش یافته و سبب می شود تا یک صرفه جویی اساسی در هزینه های مرتبط با تعویض قطعات صورت گیرد.

نکات مرتبط با اتصال رابط سینی کابل

اتصالات رابط سینی کابل برای قرار گرفتن در میان سینی ها چندان فرایند پیچیده ای را دنبال نمی کنند اما به منظور حصول بهترین نتیجه در نصب لازم است که مجموعه ای از اصول و تکنیک های اساسی را مد نظر قرار دهید. اولین نکته توجه به موضوع سایز رابط سینی کابل می باشد. ابعاد این رابط ها باید با اندازه ی دیواره ی جانبی سینی ها سازگاری و هماهنگی کامل داشته باشد.

اما اگر به هر دلیلی یک فاصله یا گپ جزئی میان سینی و رابط ها وجود داشته باشد در طولانی مدت منجر به لغزش و انحراف عرضی دو سینی خواهند شد. موضوع دوم مرتبط با نصب رابط سینی کابل می باشد. این قطعات برای اتصال از پیچ، واشر فلزی و مهره شش گوش استفاده می کنند. علت بکارگیری از پیچ و مهره قابلیت جدا شدن آن ها می باشد زیرا بنا به برخی ملاحظات ممکن است سینی ها نیاز به تغییر معماری و جابه‌جایی داشته باشند.

اتصالات پیچ و مهره ای بر خلاف پرچ ها و جوش دهی براحتی در هر زمان از سازه جدا می شوند. در هر طرف رابط سینی حدود دو تا چهار سوراخ یا پانچ برای نصب رابط ها تعبیه شده است. اطمینان حاصل کنید که مهره ها همگی کاملاً محکم شده باشند زیرا در صورت سهل انگاری احتمال جدا شدن سینی ها وجود دارد.

رابط سینی کابل

کاربردهای رابط سینی

سینی های کابل عمدتا در ابعاد طولی محدود و شاخه های ۲ تا ۳ متری تولید می شوند. طبیعتاً احداث شبکه های مبتنی بر سینی کابل ممکن است نیازمند سینی های طویل تری باشند. به همین دلیل برای امتداد دادن سینی ها در یک مسیر طولانی لازم است که سینی در فواصل مشخص به یکدیگر اتصال یابند. دقیقاً در اینجا رابط سینی کابل نقش کلیدی خود را ایفا می کنند و با قرار گرفتن در مسیر جایگذاری سینی ها منجر به افزایش طول و امتداد آن ها خواهند شد.

اما یکسری سوالات اساسی در این بین پیش می آید و آن مقایسه ی کاربرد انواع اتصالات انشعابی سینی کابل و رابط های آن می باشد. همان طور که می دانید اتصالات انشعابی که غالباً شامل اتصالات متقاطع یا چهار راهی ، اتصالات T شکل یا سه راهی و انواع زانویی ها همگی برای تغییر مسیر کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما رابط اغلب برای ادامه ی مسیر مستقیم کابل ها بر روی سینی ها به کار گرفته می شوند.

این که از کدام یک از این قطعات در مسیر سینی ها استفاده کنیم همگی بستگی به نیاز پروژه ی شما دارد. کلیه ی شرکت های صنعتی و تولیدی و همچنين کارخانجات به منظور سهولت در نصب قطعات جهت هدایت کابل های خود، از رابط سینی کابل به عنوان تجهیزات فوق‌العاده کاربردی برای تشکیل یک مسیر کابل کشی پایدار و ایمن، استفاده می کنند.

مزایای استفاده از رابط سینی

  • رابط سینی کابل پس از ساخت و طراحی کامل طی یک فرآیند جداگانه با استفاده از ترکیبات زینک به دو صورت گالوانیزه گرم و سرد نسبت به عوامل محیطی مقاوم سازی می شوند.
  • علیرغم ابعاد نسبتاً کوچکی که دارند بشدت در برابر وزن و فشار بالا مقاوم می باشند. لذا افزایش وزن ناشی از اضافه کردن کابل ها نمی تواند منجر به خم شدگی و یا جدا شدن و شکست از محل اتصال شود.
  • ساختار رابط سینی کابل بگونه ای طراحی شده است که بتواند با ارائه ی یک کاربری سهل و آسان، عملیات مرتبط با اتصال سینی ها به یکدیگر را سرعت بخشد.
  • رابط سینی کابل از همان متریال و موادی ساخته می شوند که در ساخت سینی ها و نردبان کابل به کار گرفته می شود. ورق های استیل یا فولادی گالوانیزه و در مواردی استنلس استیل از این قبیل عناصر تشکیل دهنده ی رابط های سینی می باشد.
  • تنوع ساختاری بسیار بالایی دارند بطوریکه در طرح های خم یا زاویه دار و همچنين مستقیم، متناسب با مسیر سینی ها ساخته می شوند.
  • قطعات مکمل آن پیچ و مهره ها هستند و با استفاده از ابزارآلات ساده میان سینی های دارای سایز یکسان متصل می شوند.

رابط سینی کابل

خرید انواع اتصالات سینی کابل از شرکت پتروکاسپین

اتصالات سینی کابل در طرح ها و انواع مختلفی ساخته و پرداخته می شوند که هر کدام وظایف بخصوصی را در شبکه ی احداث سینی کابل ایفا می کنند.  یکی از مهمترین این قطعات همان طور که در بالا نیز ذکر شد رابط سینی کابل می باشد که حجم استفاده ی فوق‌العاده بالایی در پروژه های کابل کشی ما دارند. برای آنکه بتوانید یک خرید موفق و ایده آلی را از این قطعات داشته باشید در وحله ی اول مراجعه‌ به یک مرکز معتبر و شناخته شده است.

قطعاً این مراکز فروش قطعات و تجهیزات استاندارد، درست مطابق معیارهای بین المللی به شما عرضه می کنند. رابط سینی کابل نیز از آنجایی که نقش مهمی در شکل دهی معماری کلی سینی های کابل دارند باید از مرغوبیت فزاینده ای نیز برخوردار باشند. در این میان شرکت پتروکاسپین علاوه بر تهیه و توزیع انواع رابط سینی کابل استاندارد و با کیفیت، قطعات دیگری نیز مانند نردبان و سینی کابل و همچنين اتصالات جانبی آن ها را نیز در برنامه ی فروش خود دارند.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵