لوله فلکسیبل برق

لوله فلکسیبل فلزی ؛ پرکاربردترین محافظ کابل ها

لوله فلکسیبل فلزی؛ پرکاربردترین محافظ کابل ها

لوله فلکسیبل فلزی یکی از نمونه لوله های محافظ و پوشش دهنده سیم ها و کابل ها به شمار می رود. می توان با استفاده از این تجهیزات، در محیط های مختلف داخلی و خارجی، از سیم ها و کابل ها به خوبی محافظت نمود. لوله های فلکسی در دو نوع روکش دار و بدون روکش تولید و به بازار عرضه می شوند.

محافظت از سیم ها و کابل ها، همیشه یکی از دغدغه های حساس مهندسان بوده است. این که از چه لوله هایی استفاده کنند، یا این که چه نوع تجهیزاتی برای محافظت از آنها لازم و ضروری است. لوله فلکسیبل فلزی را باید یکی از بهترین و پرکاربردترین تجهیزاتی به شمار آوریم، که برای پوشش دهی و محافظت از کابل ها استفاده می شود.

لوله فلکسی یا لوله فلکسیبل فلزی به شکل خرطومی هستند و بسیار منعطف می باشند. از این دسته از لوله ها هم می توان برای محافظت از سیم ها و کابل های برق استفاده نمود، هم برای محافظت از کابل های شبکه مناسب هستند. از آنجایی که ویژگی های خاصی دارند، بیشتر برای محیط های بیرونی مناسب بوده و در محیط های صنعتی نیز استفاده می شوند.

مهمترین مزایای استفاده از لوله فلکسیبل فلزی

بدون شک استفاده از هر نوع لوله ای در محیط های بیرونی و داخلی ساختمان ها، مزایای خاص خود را دارد. اما این که چرا لوله فلکسیبل فلزی نسبت به دیگر نمونه های لوله، همچون لوله گالوانیزه، لوله خرطومی نسوز و … از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند، به خاطر ویژگی های خاص این نوع لوله ها می باشد.

لوله فلکسیبل فلزی از وزن بسیار سبکی برخوردار است، و در برابر ارتعاشات بسیار مقاوم می باشد. از سوی دیگر این لوله ها استحکام کششی فوق العاده بالایی دارند و در زمان نصب می توان به خاطر انعطاف پذیری بالا، انها را به هر حالت و شکلی در آورد.

همین مزایای منجر شده است تا از لوله فلکسیبل فلزی برای محیط های تجاری، اداری، مسکونی و … استفاده شود.

لوله-فلکسیبل-روکشدار

انواع لوله های فلکسی فلزی

لوله های فلکسیبل که تولید شده و به بازار عرضه می شوند، در دو نمونه می باشند. برخی از آنها به صورت روکش دار، و برخی دیگر بدون روکش هستند.

  • لوله های فلکسی روکش دار: 

این نمونه لوله فلکسیبل فلزی معمولا دارای روکش های پلاستیکی از جنس PVC هستند. رایج ترین محیط برای استفاده از این نمونه لوله ها، نصب دوربین های مدار بسته است. یکی از مهمترین مزایایی که می توانیم برای این نمونه از لوله ها بیان کنیم، قیمت مناسب آنها می باشد.

از سوی دیگر لوله های فلکسی روکش دار، در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند. از این رو بیشتر از آنها برای محیط های بیرونی استفاده می شود. حتی برخی از سیم کشی هایی که در زیر زمین انجام شده اند نیز، با لوله فلکسیبل فلزی روکش دار پوشش داده می شوند.

  • لوله های فلکسی بدون روکش:

یکی دیگر از نمونه های لوله فلکسی، لوله های بدون روکش هستند. این نوع لوله فلکسیبل فلزی برخلاف لوله های روکش دار، از روکش های PVC برخوردار نمی باشند. از این رو نسبت به لوله های روکش دار، از مقاومت کمتری نیز برخوردار می باشند.

بهترین محیط برای استفاده از این نمونه لوله ها، محیط های داخلی است. زیرا لوله های بدون روکش نمی توانند از سیم ها و کابل ها در برابر رطوبت، هوا و … محافظت کنند.

لوله فلکسیبل برق

تجهیزات مهم برای استفاده از لوله فلکسیبل فلزی

برای این که از لوله های فلکسی در محیط های مختلف استفاده شود، باید برخی تجهیزات مهم نیز وجود داشته باشد. از جمله این تجهیزات باید به گلند فلکسیبل، گلند ضد انفجار، گلند کابل برنجی، بست لوله فلکسی و … اشاره نماییم.

این ملزومات و قطعات در زمان نصب لوله های فلکسیبل استفاده می شوند. در صورتی که هر یک از این ملزومات موجود نباشد، روند کاربری لوله فلکسیبل فلزی بدون شک با اختلال مواجه خواهد شد. پس بهتر است همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از استفاده از لوله های فلکسی، ملزومات مناسب آنها را نیز تهیه نمایید.

مراکز معتبر بسیاری وجود دارند که این ملزومات را در اختیار شما قرار می دهند. اما همیشه به دنبال خرید تجهیزات مناسب و با کیفیت باشید. تا استفاده از لوله فلکسیبل فلزی در محل مورد نظر، اختلالی برای شما به وجود نیاورد.

علت اهمیت استفاده از لوله های فلکسیبل فلزی

همه ما میدانیم که در عصر حاضر، نمی توان الکتریسیته را از دفاتر و خانه ها جدا نمود. زیرا هر زندگی راحتی نیاز به برق دارد. از طرف دیگر مراکز خاصی همچون دفاتر و شرکت ها علاوه بر سیم کشی های برق، به دوربین های مدار بسته نیز نیاز دارند.

برای این که بتوانیم این سیستم ها را پوشش دهیم، باید از برخی لوله ها و تجهیزات محافظت کننده استفاده کنیم. سیم ها و کابل هایی که در محیط های بیرونی قرار دارند را می توان با لوله فلکسیبل فلزی روکش دار مورد محافظت قرار داد.

لوله فلکسیبل فلزی تجهیزات مناسبی هستند که می توان با استفاده از آنها، از سیم ها و کابل ها در برابر رطوبت و گرمای شدید، خوردگی و دیگر آسیب ها محافظت نمود. همین ویژگی ها منجر شده است تا امروزه استفاده از این سیستم ها و تجهیزات بسیار پرکاربرد شود.

لوله-فلکسیبل-روکشدار

مهمترین فاکتورهایی که استفاده از لوله های فلکسیبل را پرکاربرد نموده است

برای همه ما ممکن است این سوال مطرح شود که چرا این نوع لوله ها تا این حد طرفدار دارند؟ باید بگوییم طول عمر بالا و انعطاف پذیری فوق العاده این دسته از لوله ها، منجر شده است تا بسیاری از مهندسان از لوله فلکسیبل در ساختمان ها و دفاتر استفاده کنند.

از سوی دیگر این نمونه از محافظ ها، به خوبی رطوبت را دفع می کنند و از وزن کمی نیز برخوردار هستند. می توان در زمان نصب سیم ها و کابل ها از ان ها در هر محیطی استفاده کرد. زیرا کشش و چرخش بالایی دارند. از طرف دیگر لوله فلکسیبل فلزی در برابر اشعه های مضر خورشید نیز مقاومت بالایی دارد.

نصب و راه اندازی آن آسان است و از آنجایی که قادر به تحمل فشار بالا، و مقاومت در برابر محیط های اسیدی است، بیشتر در محیط های صنعتی استفاده می شود. پس به طور کلی باید بیان نماییم که این نمونه از سیستم ها و تجهیزات، بهترین نگهدارنده های سیم ها و کابل ها شناخته می شوند.

استفاده از لوله فلکسیبل فلزی می تواند برای محیط مورد نظر امنیت و ایمنی به همراه آورد. تا از کابل ها و سیم ها در برابر هرگونه آسیبی محافظت نمود.

میتوانید با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید لوله فلکسیبل فلزی ، پس از دریافت مشاوره، اقدام به خرید نمایید. تلفن فروش : ۰۲۱۴۱۸۰۵