مشخصات سی چنل

مشخصات سی چنل و کاربردهای آن

استفاده از سی چنل در نصب انواع سینی کابل

احداث و برقراری انواع سیستم های سینی کابل، اغلب برای پشتیبانی از کابل های برق، تجهیزات کنترلی و ابزار دقیق، و همین طور کابل های ارتباطی استفاده می شوند. برخلاف لوله های برق که لازم است کابل ها از داخل مجاری استوانه ای عبور کنند، سینی کابل ایجاد شبکه های متنوعی از کابل کشی را آسان و سهل کرده است.

البته مجاری لوله ای نیز بنا به شکل فیزیکی خاصی که دارند در مناطق و مکان های مختص خود بسیار کاربردی هستند. سینی های کابل معمولا در مراکز و ارگان هایی که نیاز به تعویض مکرر کابل های برق دارند ایده آل هستند. یکی از قطعات مکمل و فوق العاده کاربردی که نقش حمایتی و پشتیبانی را برای سینی های کابل ایفا می کند سی چنل است.

مشخصات سی چنل به گونه ای است شما وجود یک طراحی کاملا مهندسی شده را در ساخت آن احساس می کنید. اغلب سی چنل ها دارای یک طرح مشبک و سوراخ دار هستند تا امکان استفاده از قطعات جانبی دیگر فراهم شود، در واقع آن ها می توانند شرایطی را برای قطعات سازه فراهم کنند تا در هر زاویه و مسیری قابل نصب باشند.

مشخصات سی چنل

برخی از مشخصات سی چنل و کاربردهای گسترده ی آن

این قطعات در ابعاد و اندازه های مشخص و استاندارد بین المللی ساخته و پرداخته می شوند و معمولا متریالی که برای ساخت آن ها استفاده می شود از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ است. ساختاری یکپارچه و مستحکم دارند و می توانند وزن قابل توجهی از سینی های کابل و قطعات دیگر را تحمل کنند. وجود سی چنل باعث شده است تا قطعات سازه دیگر نیازی به جوشکاری نداشته باشند و همین امتیاز مثبت منجر به کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت خواهد شد.

از دیگر مشخصات سی چنل که بر کاربردی بودن آن صحه می گذارد امکان کات و بریدن آن به قطعات دلخواه است، شما با این قابلیت می توانید تکیه گاه های مناسبی برای سینی های کابل طراحی و نصب کنید و همین طور می توانید در هر زمانی که مایل بودید و ضرورت داشت به تعویض قطعات و کابل ها بپردازید زیرا مجموعه ی سازه های شما با پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند و ثابت و جوش خورده نیستند.

سی چنل ها به طور گسترده در هر سازه ای قابلیت استفاده دارند مانند نصب تجهیزات پزشکی، سیستم های حمایتی پنل خورشیدی، پشتیبانی از لوله های برق و همین طور سینی های کابل که اینها فقط گزیده ای از کاربرهای وسیع این قطعه است.

مشخصات سی چنل

استفاده از سی چنل در تجهیزات پزشکی

اگر در مرکز شما قرار است تجهیزات تصویر برداری پزشکی نصب شود احتمالا با سی چنل و نحوه ی کارکرد آن آشنا هستید. در ادامه به طور مفصل در مورد جایگاه این وسیله در تجهیزات پزشکی صحبت خواهیم کرد اینکه چرا اینقدر با اهمیت است و چطور باید با آن کار کرد تا اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات و ابزارهای شما بدرستی نصب شده اند و همگی آماده ی سرویس دهی هستند.

از نظر عملکردی برای تشکیل هرگونه ساختار پشتیبانی سقف از قبیل نصب نورپردازی های اتاق عمل و انژکتورها و بسیاری از سیستم هایی که برای اتاق های پزشکی و درمان ضروری هستند قابل نصب می باشند. هر یک از اجزای تجهیزات تصویربرداری پزشکی که از سقف آویزان هستند باید سازه های مناسب برای سازگاری با وزن خود را داشته باشند.

بدون ساختار سازه ای مناسب همه تجهیزات معلق در هوا ممکن است آسیب ببینند و یا بدتر از آن  امکان ریزش و یا افتادن بر روی  افرادی که در زیر این وسایل قرار دارند بسیار محتمل است که این وسایل ممکن است یک انژکتور سقفی و یا یک دستگاه تصویربرداری بزرگ باشد. بنابراین در نصب سی چنل ها باید نهایت دقت و ظرافت را به کار بگیریم تا خطرات جانی و مالی که هر لحظه امکان بروز آن وجود دارد کاملا از بین برود.

چه افرادی صلاحیت نصب سی چنل ها را دارند؟

نصب و راه اندازی سازه های گالوانیزه از جمله سینی و لوله های برق و انواع اتصالات سینی کابل و قطعات پشتیبانی و حمایتی سازه، همگی توسط افراد مجرب و آموزش دیده ی ارگان های مربوطه انجام می شود زیرا فرآیند نصب تک تک قطعات، بالاخص سی چنل ها مشتمل بر یکسری اصول و قوانین از پیش تعیین شده است که لازم است همگی به صورت ریز به ریز رعایت و اجرا شود.

به طور کلی هر نوع معماری کوچک یا بزرگی که قصد انجام آن را دارید باید توسط مهندس سازه و پیمانکاران با تجربه اجرا و پیاده سازی شود چرا که هر نوع سهل‌انگاری و و عدم رعایت اصول ایمنی می تواند خسارات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد. بنابراین قبل از شروع هر نوع پروژه ای، نقشه ی راه خود را مشخص کرده و سپس اقدام به اجرا کنید.

مشخصات سی چنل

شرکت پتروکاسپین، مجموعه ای اصلح در طراحی و اجرای سازه های گالوانیزه

تأمین قطعات هر سازه ای مانند مجموعه تجهیزات سینی کابل، لوله های برق و سی چنل ها مرحله ی آغازین هر پروژه ای محسوب می شود چرا که علاوه بر تهیه ی مواد اولیه، مقوله ی نصب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرکت پتروکاسپین به این موضوع کاملاً واقف است که اگر در نصب انواع تکیه گاه مانند سی چنل ها، استاندارد های لازم رعایت نشود چه عواقبی خواهد داشت.

لذا همواره موضوع نصب را بسیار با اهمیت و به نوعی خط قرمز مجموعه ی خود می دانیم و بر خود لازم میدانیم تا تمام استانداردها و اصول ایمنی و پروتکل های مربوطه را در فرآیند نصب اجرا کنیم. همان طور که می دانید سی چنل ها قطعاتی هستند که به صورت غیر مستقیم بر روی کابل های برق اثر میگذارند یعنی به عنوان یک قطعه ی مهار کننده ی وزن سینی ها و لوله ها عمل می کنند و دقیقا همین مورد است که نقش کلیدی آن ها را کاملاً هویدا می کند در نتیجه مجموعه ی بار سازه ی ما عمدتاً بر روی سی چنل ها خواهد بود که این امر اهمیت نصب درست آن ها را دوچندان می کند.

جهت مشاوره و خرید سی چنل می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره و خرید سی چنل : ۰۲۱۴۱۸۰۵