مهره برنجی شش گوش

مهره برنجی شش گوش، یک اتصال دهنده حیاتی در سازه های گالوانیزه برق

مهره برنجی شش گوش، یک اتصال دهنده حیاتی در سازه های گالوانیزه برق

مهره برنجی شش گوش به عنوان یک قطعه ی فلزی اتصال دهنده، نقشی حیاتی در بهبود عملکرد سازه های ما دارند و عملاً به دلیل ماهیت مهندسی و طراحی خاصی که دارند به راحتی بر روی قطعات سازگار خود پیچ خورده و مجموعه ای پایدار و ایمن را ایجاد می کنند.

شکل ظاهری آن به این صورت است که دارای شش وجه در قسمت خارجی و همین طور یک حفره ی رزوه دار با قطر مشخص، در قسمت مرکز می باشد. این نوع از مهره برنجی شش گوش به دلیل آنکه در اتصالات لوله برق استفاده می شود از ارتفاع و حجم کمتری نسبت به سایر مهره ها برخوردار هستند اما این قطعات به دلیل نوع آلیاژی که در ساخت آن ها به کار برده شده بسیار با دوام و در عین ظرافت می توانند اتصالات محکمی را ایجاد کنند. البته خاصیت ضد زنگ و ضد خورندگی ای که این فلز دارد می تواند محبوبیت آن را در مواقعی که در معرض عوامل محیطی هستند دوچندان کند.

علت شش وجهی بودن مهره برنجی شش گوش چیست؟

شکل شش وجهی به یکی از متداول ترین نوع ساخت مهره و همچنین بسیاری از اتصالات دیگر تبدیل شده است. مهره برنجی شش گوش با توجه به طرز ساخت و طراحی خاصی که دارد می تواند در صنایع مختلف و دیگر وسایلی که ماهیت دینامیکی دارند، استفاده شود. وجود گستردگی و تنوع در تولید قطعات مختلف سبب شده است تا اتصال دهنده های آن ها نیز به گونه ای متفاوت و در اشکال گوناگون به بازار عرضه شوند، اما نکته ی قابل تأملی که وجود دارد آن است که شاید از خود بپرسید چرا مهره برنجی شش گوش دارای شش ضلع منتظم هستند. در ذیل به چند مورد از این دلایل خواهیم پرداخت که عبارتند از : سهولت در چرخش، ثبت شده به عنوان یک استاندارد جهانی.

در ادامه به تفصیل هر یک از این دلایل مذکور خواهیم پرداخت…

مهره برنجی شش گوش

سهولت چرخش و نصب در مهره برنجی شش گوش

همان طور که می دانید در روند نصب و راه اندازی هر سازه ای، داشتن سرعت عمل و اینکه فرآیند کار به دور از پیچیدگی باشد از مواردی است که می تواند در پیشرفت پروژه بسیار تاثیرگذار باشند.

مهره برنجی شش گوش از شش ضلع با اندازه های مساوی تشکیل شده است به گونه ای که هر دو ضلع از آن ها با یکدیگر موازی بوده و در مجموع زاویه های یکسانی را با هم می سازند. این ویژگی منحصر به فرد مهره ها سبب شده است تا در هر حرکت برای چرخاندن آن، فقط لازم است یک ششم از محیط کل مهره را طی کنید تا به ضلع بعد برسید.

برای درک بهتر اینکه چگونه یک مهره برنجی شش گوش به سهولت قابل استفاده است، به این مثال توجه کنید؛ یک مهره چهار گوش را در نظر بگیرید، برای آنکه عمل سفت کردن و به نوعی چرخاندن را روی آن اجرا کنید لازم است به اندازه یک چهارم این مهره را بچرخانید تا بتوانید به ضلع بعد برسید و مجددا این عمل را تکرار کنید درواقع در هر حرکت به یک چرخش ۹۰ درجه نیاز دارید. اما در مهره برنجی شش گوش یک چرخش ۳۰ درجه می تواند مهره را برای اجرای چرخش بعدی آماده کند .

مهره برنجی شش گوش

مهره برنجی شش گوش ، ثبت شده به عنوان یک استاندارد جهانی

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر مهره ها دارای بیش از شش ضلع باشند ممکن است دچار شکستگی و یا ترک خوردگی شوند از این رو مهندسان و طراحان بر آن شدند تا یک نوع طراحی خاص را به عنوان استاندارد جهانی در نظر بگیرند که علاوه بر سهولت در استفاده دارای کم ترین شکست نیز باشند در نتیجه مهره برنجی شش گوش به دلیل شکل شش ضلعی به یکی از برجسته ترین و ایمن ترین نوع مهره تبدیل شده است.

مصرف کنندگان و دیگر مشاغل در سرتاسر جهان به کرات از این نوع مهره استفاده می کنند چرا که معتقدند اگر اتصال دهنده ها دارای اشکال مختلف باشند ممکن است با یکدیگر همخوانی نداشته و سازگار نباشند لذا این امر بسیاری از تولید کنندگان را بر آن داشت تا به طور خاص در ساخت مهره برنجی شش گوش تمرکز کنند

مهره برنجی شش گوش

شرکت پتروکاسپین یکی از تولید کنندگان بزرگ اتصالات و تجهیزات پشتیبانی کابل برق

این مجموعه یکی از پیشگامان تولید انواع لوله های گالوانیزه برق اعم از لوله گالوانیزه گرم، لوله گالوانیزه سرد و همین طور تجهیزات جانبی آن مانند مهره برنجی شش گوش و سایر اتصالات می باشد . با وجود ابعاد و اندازه های مختلف این قطعه و استفاده گسترده ی آن در پروژه های مختلف، بر خود لازم می دانیم تا آن را با بهترین متریال تولید و در سریع ترین زمان به دست مصرف کنندگان برسانیم.

برنج ماده ی بسیار خوبی در تولید مهره ها محسوب می شود و با توجه به نوع فرآیند تولیدی که دارند بسیار سبک و با دوام هستند . متخصصین ما دائماً در تلاش هستند تا استانداردهای جهانی را به طور کامل رعایت کنند تا بتوانند محصولی درجه یک و قابل اطمینانی را به چرخه بزرگ تجهیزات لوله برق اضافه کنند بنابراین اگر مهره برنجی شش گوش را در لیست قطعات خود دارید، این شرکت تنها سازنده ای است که به آن نیاز خواهید داشت.

با انتخاب شرکت پتروکاسپین، می توانید از مزایای بسیاری استفاده کنید، هم از نظر محصول و از لحاظ خدماتی که پس از آن دریافت خواهید کرد. ما سالهاست که با انواع اتصالات، از جمله تولید مهره برنجی شش گوش ، و سایر وسایل حمایتی کابل برق از نزدیک کار کرده ایم و این تجربیات گسترده منجر به  تضمین موارد ذیل شده است :

محصولات با کیفیت بالا: هر یک از انواع مهره برنجی شش گوش مجموعه ی ما در بهترین کیفیت ساخته و پرداخته شده اند لذا مطمئن باشید که این شرکت به عنوان یک مارک معتبر همواره باقی خواهد ماند.

تولید در ابعاد دقیق : ما به مشخصات مد نظر شما توجه ویژه ای داریم تا دقیقاً همان محصولی را تولید کنیم که مناسب پروژه شماست.

خروجی کارآمد در سریع ترین زمان : این شرکت از نیروی انسانی و تجهیزات مکانیکی خوبی برخوردار است تا هر سفارش را در بالاترین سطح استاندارد و کوتاهترین زمان به مشتریان عرضه کند.

جهت مشاوره و خرید مهره برنجی شش گوش می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. تماس با کارشناس فروش : ۰۲۱۴۱۸۰۵