بست یوبولت

بست یوبولت

بست یوبولت

بست یوبولت لوله برق کاسپین پایپ که به روش تولید از مفتول فولادی انجام می شود. در اندازه های مختلف وتولید می گردد.

بست یوبولت گالوانیزه گرم مناسب جهت نصب لوله فلزی و یا لوله فلکسی بر روی دیوار یا صفحه نگهدارنده  می باشد.

بست یوبولت بر اساس استاندارد ISO و BS تولید می گردد.

مزایای بست یوبولت لوله برق کاسپین پایپ

  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه (بست یوبولت استیل )

تولید یوبولت از سایز ۲/۱ اینچ الی ۲۴ اینچ انجام می شود.

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى بسته بندی بست یوبولت ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

 قابلیت ها و کاربرد های بست یوبولت

بست یوبولت به گونه ای طراحی شده است که بتواند لوله ها موجود در صنعت را به دیوار یا زمین متصل کنند. عمدتا برای تولید بست های یوبولت پیچی با سطح مقطع مشخص را با به صورت حرف انگلیسی U درآورده و دو انتهای آن را با استفاده از دستگاه تراش و یا روش های دیگر، رزوه می زنند. به این ترتیب این بست ها با استفاده از مهره به راحتی به سازه های به کار رفته در صنایع متصل شده و لوله های تاسیسات برقی و یا لوله های انتقال دهنده سیالات را به دیوار و سازه ها متصل می کنند‌.

به طور کلی کرپی یوبولت کاربرد های فراوانی دارد. از دیگر کاربرد های یوبولت ها می توان به کاربرد در صنعت کشتیرانی اشاره کرد. عمدتا یوبولت های از حرکت عمودی لوله جلوگیری می کند. به همین دلیل از این نوع بست ها عمدتا برای نگه داشتن لوله های تاسیسات کشتی رانی استفاده می شود.

بست یوبولت

بست یوبولت گالوانیزه گرم

عمدتا متریال اصلی به کار رفته در یوبولت ها فولاد است. اما برای انکه مقاومت این بست ها در برابر رطوبت و خوردگی افزایش پیدا کند، عموما پوشش های گوناگونی روی سطح یوبولت ها قرار می گیرد. در بست های یوبولت گرم عموما پوشش از فلز روی تحت عملیات گالوانیزاسیون گرم، روی سطح لوله ها قرار می گیرد. در این فرآیند حوضچه ای از فلز روی تهیه شده و مفتول های فولادی در آن غوطه ور می شوند. از آنجایی که دمای حوضچه بسیار بالا است، تا عمق مناسبی از سطح فلز فولاد نفوذ کرده و مقاومت بست ها را در برابر رطوبت افزایش می دهد.

بست یوبولت گالوانیزه سرد

در این نوع از بست ها برای آنکه پوشش از فلز روی بر سطح مفتول فولادی قرار گیرد، محلولی از نمک فلز روی تهیه شده و روی سطح مفتول های فولادی پاشیده می شود. از آنجایی که دمای این فرآیند به زحمت به ۱۰۰ درجه سانتی گراد می رسد، فلز روی در عمق مناسبی از مفتول نفوذ نمی کند.

بست های یوبولت با پوششی از مواد ترموپلاستیک

در برخی از بست های یوبولت برای آنکه بتوان مقاومت بست را افزایش داد، عمدتا از مواد ترموپلاستیک استفاده می شود. این مواد به طور ذاتی آب گریز بوده و در برابر رطوبت از خود مقاومت بسیار مناسبی نشان می دهد. از طرفی این مواد ارتعاشات به وجود آمده در لوله ها را جذب کرده و به این ترتیب طول عمر تاسیسات را بهبود می بخشند.

انواع بست یوبولت کاسپین پایپ

  • بست یوبولت فولادی
  • بست یوبولت استیل
  • بست بست کرپی
  • بست یوبولت گالوانیزه
  • بست یوبولت کرپی

بست یوبولت کاسپین پایپ

باز و بست سهل و آسان بست یوبولت لوله برق

موضوعات بسیار مهمی که معمولا در پروژه های لوله کشی برق مد نظر قرار می گیرد انجام برخی تغییرات در مسیر لوله کشی و به دنبال آن نصب اتصالات متفاوت می باشد. در چنین شرایطی لازم است که بست هایی که برای نگهداری و پایدار کردن لوله ها در یک سازه مورد استفاده قرار گرفته است باز شوند تا امکان انجام تغییرات در شبکه لوله کشی میسر باشد.

با توجه به مکانیسم به نسبت ساده ای که بست یوبولت لوله برق دارد شما به راحتی می توانید در هر ناحیه که قبلاً از این بست استفاده کرده اید مجدداً آنها را باز کنید. از طریق باز کردن دو عدد مهره و خارج کردن واشر ها و همچنین پایه نگهدارنده می توانید این بست ها را به طور کامل از ناحیه اتصال جدا کنید. سپس بعد از انجام تغییرات و همچنین نصب و اتصال لوله های جدید در مسیر های متفاوت در کمترین زمان می توانید این بست ها را روی لوله ها سوار کنید.

از چه نوع بست هایی برای پایدار نگه داشتن لوله های برق استفاده می شود؟

به طور کلی بست ها و اتصالات بسیار متنوعی برای پایدار نگه داشتن انواع لوله برق در سایز های مختلف استفاده می شود. هر کدام از آنها ویژگی ها و مزیت های خاص و منحصر به فردی دارند و برای اهداف مشخصی بر روی شبکه لوله کشی برق اجرا می‌شوند. این بست ها شامل بست یوبولت لوله برق، انواع بست اسپید، بست پایه دار و همچنین انواع بست چنگالی می باشد. بست یوبولت لوله برق وظیفه اصلی در نگهداری لوله ها حتی در ارتفاعات را برعهده دارد. شما می توانید با نصب یک صفحه نگهدارنده اولیه به سقف یا دیوار این لوله ها را در داخل بست یوبولت لوله برق پایدار نگه دارید.

همچنین این امکان وجود دارد که شما دو لوله را به صورت متقاطع از کنار یکدیگر عبور دهید و سپس با استفاده از یک بست یوبولت به پشتیبانی و حمایت از دو لوله متقاطع بپردازید.  با توجه به پایه نگهدارنده بسیار سخت و قدرتمندی که بست لوله برق دارد عملاً از سرخوردن لوله ها، شل شدگی مهره ها جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این با توجه به واشر های فلزی مناسبی که در داخل این بست ها استفاده شده است عملا مانع باز شدن ناگهانی مهره ها خواهد شد. چرا که این واشرها یک اصطکاک مشخصی را تولید می‌کنند که در بلندمدت مهره ها به خودی خود باز نخواهند شد.

استفاده از سایز مناسب بست یوبولت لوله برق

بست یوبولت لوله برق همانطور که گفته شد در سایز بندی های متنوع ارائه می شود. اما نکته بسیار مهمی که همواره باید تکنسین های نصب و اجرای شبکه های لوله کشی به آن توجه ویژه داشته باشند استفاده از سایز مناسب انواع بست یوبولت لوله برق می باشد. اصولاً لوله های برق برای آنکه بتوانند از طیف وسیعی از انواع کابل های الکتریکی برق پشتیبانی و حمایت کنند معمولاً در سایز بندی های متنوع طراحی و تولید میشوند. لوله های بزرگتر طبیعتا قطر بیشتری دارند. در نتیجه می‌توانند از کابل های قطورتر حفاظت کنند.

به دنبال آن با افزایش سایز لوله شما باید از بست هایی استفاده کنید که کاملا هماهنگ و سازگار با ابعاد لوله برق باشند. هیچگاه این مورد امکان پذیر نیست که بخواهید از بست های کوچکتر برای لوله های بزرگ تر استفاده کنید. چرا که در این صورت هیچ نوع پایداری و از همه مهمتر ایمنی در شبکه لوله کشی شما به وجود نخواهد آمد. بست های یوبولت لوله برق که قادر به پشتیبانی از لوله‌های قطورتر هستند طبیعتاً قدرت و مقاومت بیشتری نسبت به بست های کوچک دارند. این موضوع در مورد سایر بت مانند بست چنگکی لوله برق، بست اسپید و بست های پایه دار دیواری نیز صدق می کند.

بست های یوبولت با پوششی از مواد ترموپلاستیک

مقاومت و استحکام بالای بست یوبولت

بست یوبولت لوله برق با توجه به آنکه از متریال فولادی طراحی و ساخته شده است در نتیجه سختی بسیار بالایی دارد. در اثر اعمال نیرو و فشار بالا دچار انحراف یا خم شدگی در ساختار خود نمی شود. علت این موضوع نیز چگالی بالای آلیاژ فولاد در ساخت این قطعات کاربردی می باشد. علاوه بر مقاومت و استحکام مکانیکی بست یوبولت لوله برق، آنها دارای یک مقاومت شیمیایی نیز هستند. به این صورت که در محیط های مرطوب دچار زنگ زدگی، خوردگی و تغییر رنگ نمی شوند.

این ویژگی ارزشمند به واسطه وجود پوشش گالوانیزه گرم بر روی این قطعات می باشد. نقاط ظریف تر این بست ها که غالباً ناحیه رزوه ها را تشکیل می‌دهد نیز دقیقاً همین ویژگی ها را دارد. پوشش های گالوانیزه گرم حتی در قسمت رزوه ها نیز مانع خوردگی فلز می شوند. با توجه به آنکه محل رزوه ها به نسبت ساختار ظریف تری را تشکیل می دهند ممکن است این ذهنیت به وجود آید که این ناحیه آسیب پذیر خواهد بود. اما به هیچ عنوان اینگونه نیست. در اثر باز و بست مکرر مهره رزوه های بست یوبولت لوله برق دچار شکستگی  نمیشوند. این مزیت شرایطی را فراهم می کند تا باز و بست مهره ها با سرعت بالا و نرم تر انجام گیرد.

قیمت انواع بست لوله برق

با توجه به آنکه کلیه بست های مرتبط با پشتیبانی و حمایت از انواع لوله برق تولید داخل می باشند درنتیجه به جهت حفظ رقابت در بازار معمولا دارای قیمت مقرون به صرفه هستند. شرکت های مختلفی که در حوزه تولیدات قطعات صنعتی فعالیت می کنند این بست ها را طبق استانداردهای بین المللی طراحی می کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که قیمت نهایی بست یوبولت لوله برق و سایر بست ها بر اساس سایز آنها و همچنین نوع متریال ساخت و از همه مهمتر نوع پوشش گالوانیزه تعیین می شود.

همانطور که می دانید فرایند گالوانیزه در دو گونه گرم و سرد بر روی قطعات فلزی انجام می شود که نمونه های گالوانیزه گرم قیمت بیشتری نسبت به نمونه های گالوانیزه سرد دارند. انواع بت ها از لحاظ متریال ساخت معمولاً از جنس آلیاژ فولاد گالوانیزه می باشند. اما برخی از نمونه های آن ها که تعدادی اندک در بازار موجود می باشد از جنس فلز استنلس استیل می باشند. بست های لوله برق که از این آلیاژ طراحی و ساخته می شوند به طور ذاتی ضد زنگ هستند و طول عمر فوق العاده بالایی نیز دارند.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵