درپوش پلاستیکی برق

خرید درپوش لوله

خرید درپوش لوله

درپوش لوله از بهترین تجهیزات برای مسدود کردن و بستن انشعاب لوله می باشد. به طور معمول، درپوش های لوله در قسمت انتهای مسیر لوله کشی بسته می شوند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که درپوش ها از اتصالات ساده برای انسداد لوله های مختلف به شمار می روند. این مدل از اتصالات متناسب با نوع، سایز، وزن و ضخامت لوله، در مدل ها و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند. با استفاده از این درپوش ها می توان از ورود آلودگی‌ها، گردوخاک و سایر آلاینده‌ها به داخل لوله جلوگیری به عمل آورد.

اهمیت استفاده از درپوش لوله

لوله و اتصالات از تجهیزات مهم و حائز اهمیت در صنعت ساختمان سازی و سایر صنایع محسوب می شوند. مسدود سازی انتهای خطوط پایپینگ در جهت جلوگیری از وارد شدن گردوخاک و آلودگی، مستلزم وجود اتصالات باکیفیت و دارای طول عمر بالا می باشد. برای کور کردن و بستن بخش انتهایی خطوط لوله، درپوش لوله از بهترین و کاربردی ترین اتصالات به شمار می رود.

بر همین اساس، استفاده از اتصالات بادوام یک امر بدیهی و اجتناب ناپذیر در پروژه ها محسوب می گردد. در حال حاضر ردپای لوله و اتصالات در پروژه های مختلف اعم از آبرسانی و برق رسانی به صورت محسوس و مشهود به چشم می خورد. لوله و اتصالات برق، در حوزه ساختمان سازی، ضمن ایجاد مسیرهای مختلف برای عبور کابل و سیم، حفاظت و نگهداری از کابل ها را عهده دار می باشند.

لازم به ذکر است که متناسب با ضخامت و سایز لوله ها، درپوش پلاستیکی در ابعاد و اندازه های مختلفی موجود می‌باشد. به منظور برآورده ساختن  نیازهای پروژه های مختلف، درپوش های لوله در ضخامت ها و رده های گوناگون ۱/۲ تا ۱۲۰ اینچ طراحی و تولید می شوند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در فرآیند ساخت درپوش ها، استانداردهای مختلفی لحاظ می گردد.

این امر از ساخته شدن درپوش های نامتقارن و غیر استاندارد، جلوگیری به عمل می آورد. به طور معمول، درپوش های مسدود کننده لوله استاندارد از لبه های بلند و گود برخوردار می باشند. درپوش های دارای لبه بلند، به خوبی در انتهای لوله نصب و اجرا می گردند.

درپوش لوله

ناگفته نماند که درپوش های لوله یا کپ مانع از خوردگی و آسیب دیدگی رزوه های لوله، به ویژه لوله های برق می شوند. علاوه بر این، درپوش ها با انسداد مسیر انتهایی لوله ها، از ورود و نفوذ گردوغبار و سایر آلاینده ها به بخش داخلی لوله به نحو مطلوب جلوگیری می کنند. آسیب دیدگی رزوه های لوله می تواند هزینه های بعضا زیادی را به مصرف کننده تحمیل نماید.

بر همین اساس، یکی از راهکارهای مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از درپوش های لوله می باشد.

انواع درپوش لوله از لحاظ نوع کاربری

درپوش پلاستیکی: گردگیر یا درپوش پلاستیکی از اتصالات پرکاربرد و پر مصرف در حوزه های مختلف، به ویژه تاسیسات برق می باشد. این نوع درپوش از متریال باکیفیت و مرغوب و بر اساس استانداردهای روز دنیا به مرحله تولید می رسد.

طراحی استاندارد درپوش های پلاستیکی مانع از نشت سیالات و نفوذ آلاینده ها به سطح داخلی لوله می شود. همچنین، درپوش های پلاستیکی از ورود هرگونه آلودگی ها، جانوران موذی و سنگ ریزه، به داخل لوله ها ممانعت به عمل می آورند. این نوع درپوش در مصارف مختلف مانند لوله کشی ساختمان کاربرد دارد.

درپوش لوله

درپوش فولادی: در ساختار این مدل درپوش لوله از متریال استیل کربن و فولاد کربنی استفاده می شود. درپوش‌های فولادی با قرار گرفتن در انتهای لوله های فولادی، از ساختار درونی لوله محافظت می کنند.

درپوش استیل: این نوع درپوش و کپ لوله از جنس استنلس استیل ساخته و پرداخته می گردد. استفاده از متریال درجه یک در ساختار درپوش استیل، افزایش مقاومت و دوام محصول را در برابر اکسید شدن و خوردگی در پی داشته است. همچنین، درپوش استیل در برابر سرما و دماهای پایین و گرما از مقاومت بالایی بهره می برد.

درپوش لوله گالوانیزه: درپوش های گالوانیزه برای بستن انشعابات و مسدود کردن خطوط لوله کشی گالوانیزه بسیار کاربرد دارند. طراحی کپ لوله گالوانیزه به صورتی بوده که یک سر درپوش آچار خور و کور بوده و سر دیگر آن، رزوه ای می باشد.

برای مسدود کردن انتهای خط به صورت دائمی یا موقت، اتصالات گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند. آبکاری این درپوش ها به دو شیوه گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد صورت می گیرد. همچنین، این مدل از درپوش ها در سایزهای ۱/۲ تا ۴ اینچ طراحی و تولید می گردند.

درپوش لوله

مزایا و کاربرد درپوش لوله

انسداد مسیر انتهایی لوله ها و حفاظت از دنده ها و رزوه های اتصالات، از طریق درپوش لوله به بهترین نحو عملیاتی می گردد. علاوه بر این، درپوش های لوله از نفوذ آب و رطوبت به بخش داخلی لوله جلوگیری می کنند. وارد شدن رطوبت به داخل لوله ها موجب خوردگی و آسیب دیدن رزوه ها و ساختار اتصالات می شود.

به علت استفاده از مواد اولیه و آلیاژهای باکیفیت در ساختار درپوش ها، این محصولات در برابر عوامل خورنده، نوسانات دمایی و پوسیدگی و خوردگی از دوام و مقاومت مطلوبی برخوردار می باشند. تولید درپوش های لوله بر اساس استانداردهای روز دنیا، طول عمر بالا و بهینه این محصولات را رقم زده است. ضریب ایمنی و اطمینان بالا، وزن کم و مقاومت و استحکام مطلوب، از نقاط قوت درپوش های لوله محسوب می شود.

گردگیر لوله به علت کارایی بالا، در بسیاری از حوزه ها و صنایع مختلف در مقیاس وسیعی مورد استفاده واقع می‌شود. درپوش ها در حوزه های ساختمان سازی و تاسیسات و تجهیزات برقی بسیار کاربرد دارند. ردپای این محصولات در مراکز صنعتی و کارخانجات کوچک و بزرگ نیز دیده می شود. از دیگر موارد کاربرد درپوش ها می‌توان به استفاده در لوله های آزمایشگاهی و آب بندی بشرها، اشاره نمود.

شایان ذکر است که قیمت درپوش های لوله به عنوان نمونه ای پرکاربرد از اتصالات، به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. بنابراین، قیمت ارز، نوسانات موجود در بازار، برند سازنده، سطح کیفی، متریال و مواد اولیه استفاده شده در فرآیند تولید و نوع و مدل درپوش را می توان از مهم ترین فاکتورها در این زمینه برشمرد.    

میتوانید با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید درپوش لوله ، پس از دریافت مشاوره، اقدام به خرید نمایید. تلفن فروش : ۰۲۱۴۱۸۰۵