لوله فلکسیبل برق

لوله فلکسیبل برق چه کاربردی در ساختمان ها و صنایع دارد؟

لوله فلکسیبل برق یکی از انواع تجهیزات ساختمانی و صنعتی است که به عنوان محافظ سیم ها و کابل های ارتباطی بین بخش های مختلف تاسیسات برقی به کار می روند. همانطور که می دانید برای آن که سیم ها و کابل هایی که در تاسیسات برقی ساختمان ها و یا تاسیسات برقی صنایع به کار می روند، در هنگام بروز مشکل تعویض گردند و یا آنکه در برابر فشارها و نیروهای خارجی آسیب نبینند، غالبا آن ها را از درون لوله ها عبور می دهند.

لوله فلزی نازک، لوله های PVC و لوله های فلکسیبل سه نوع پر کاربرد لوله است که در تاسیسات برقی ساختمان ها سیم ها را تا جعبه تقسیم گرد و یا جعبه تابلو ساپورت می کند.

اما در صنایع به طور عمده از لوله فلکسیبل برق استفاده می شود. به طور کلی در صنایع از این لوله ها برای انتقال سیم های خروجی از حسگر هایی مانند رطوبت سنج حرارتی، به مدار فرمان استفاده می شود لوله های فلکسیبل در اکثر مواقع به صورت روکار استفاده می شود و با توجه به انعطاف و مقاومت بالایی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از لوله فلکسیبل برق در ساختمان ها

لوله فلکسیبل برق یکی از نمونه تجهیزات مورد استفاده برای محافظت از کابل ها و سیم های برق به شمار می رود. از این لوله ها هم می توان برای محیط های داخلی و هم خارجی استفاده کرد. زیرا لوله های فلکسی از انعطاف پذیری و مقاومت بسیار زیادی برخوردار می باشند.

در میان لوله های متعددی که برای سیم کشی برق ساختمان استفاده می شود، لوله فلکسیبل برق بهترین نمونه است. این نوع لوله ها از سه لایه مجزا تشکیل شده اند، که معمولا لایه های بیرونی و درونی آنها از جنس فویل آلومینیوم می باشد. اما لایه میانی آنها را عایق های پلی اتیلن تشکیل می دهد.

لوله فلکسیبل برق

یکی از مهمترین تفاوت های لوله فلکسیبل برق نسبت به لوله های دیگر، حالت خرطومی آن است. همین ویژگی منجر شده است تا بسیاری از مهندسان از آن برای برق کشی ساختمان استفاده کنند. از سوی دیگر عایق پلی اتیلن درونی این لوله ها نیز، دیگر ویژگی خاص این لوله ها به شمار می رود.

می توان از آنها در محیط های مختلفی استفاده کرد. زیرا عایق پلی اتیلن درون آنها، برای دمای منفی ۳ درجه و مثبت ۱۴۰ درجه مناسب است. از این رو می توان از لوله فلکسیبل برق هم برای محیط هایی با درجه حرارت بالا، و هم برای محیط هایی با هوای سرد استفاده کرد.

این نوع از لوله های برق تولید شده، که با نام لوله های فلکس نیز شناخته می شوند، از انعطاف بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل از آنها برای محافظت و پوشش دهی کابل ها و سیم ها استفاده می شود. با این کار می توان از بروز آسیب به کابل ها وسیم ها جلوگیری نمود.

مهمترین مزایای استفاده از لوله فلکسیبل برق

هر تجهیزاتی که برای محافظت از سیم ها و کابل های برق استفاده می شود، با خود مزایایی را به همراه دارد. از جمله مهمترین مزایایی که می توانیم برای این دسته از تجهیزات بیان کنیم، عبارتند از:

  • دارای استحکام بالا در برابر حرارت زیاد و سرما
  • راحتی در نصب و اجرا با سرعت بالا
  • دارای وزن کم برای حمل و نقل
  • انعطاف پذیری بالا در برابر مواد حلال آلی
  • امکان بهره مندی از اتصالات مختلف در زمان نصب لوله فلکسیبل برق
  • منسجم در برابر اشعه فرابنفش و نور خورشید
  • مستحکم در برابر حملات جوندگان و خزندگان

لوله-فلکسیبل-روکشدار

علاوه بر تمامی این مزایا، استفاده از لوله فلکسیبل برق طول عمر بالایی نیز دارد. این تجهیزات برای بازه زمانی طولانی مناسب هستند و قابلیت استفاده دارند. زیرا از مواد آلی و با کیفیتی تهیه می شوند. می دانیم که لازم است برخی از سیم ها و کابل های برق را از زیر زمین منتقل نماییم، از این رو باید تجهیزاتی را برای محافظت از آنها استفاده کنیم، که از بالاترین کیفیت برخوردار باشند.

از این رو اگر در زمان نصب لوله فلکسیبل برق از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل نکنید، این مسئله می تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. این نوع لوله ها در برابر ساییدگی نیز مقاومت فوق العاده بالایی دارند. پس برای محافظت از سیم ها و کابل های شبکه دوربین مدار بسته نیز، انتخاب مناسبی به شمار می رود.

به هیچ عنوان نیازی به روکش های محافظ ندارند. زیرا لوله های فلکسی از استحکام بالایی برخوردار می باشند. تمامی این ویژگی های خاص منجر شده است تا افراد زیادی اقدام به استفاده از آنها نمایند. به گونه ای که در بیشتر محیط های ساختمانی، از لوله فلکسیبل برق استفاده می شود.

لوله-فلکسیبل-روکشدار

انواع لوله فلکسیبل برق

لوله فلکسیبل روکش دار

این نوع از لوله های فلکسیبل در مقایسه با سایر لوله های فلکسیبل موجود در بازار، در برابر رطوبت و باران از خود مقاومت بیشتر به نمایش می گذارد. دلیل این امر، وجود روکش PVC بر روی رشته های فولادی این لوله ها است. این روکش از لوله در برابر رطوبت و باران محافظت می کند. بنابراین می توان از این لوله برای محیط های خارجی و بدون سقف نیز استفاده کرد.

لوله فلکسیبل پلاستیکی

نوع دیگری از لوله های موجود در بازار، لوله فلکسیبل پلاستیکی است که تحت عنوان لوله خرطومی شناخته می شوند. این دسته از لوله ها به دلیل مقاومت پایینی که در برابر فشار و نیروهای خارجی دارند، عمدتا به صورت توکار مورد استفاده قرار می گیرند. اما این دسته از لوله فلکسیبل برق نیز همانند سایر لوله های فلکسیبل انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.

لوله فلکسیبل نسوز

لوله فلکسیبل برق نسوز، از جنس فولاد مستحکم بوده و انعطاف پذیری بالایی دارد. روکش این دسته از لوله ها نه تنها از لوله در برابر رطوبت و باران محافظت می کند، بلکه از لوله در برابر درجه حرارت های بالا نیز نگهداری می کند. به همین دلیل عمدتا از لوله فلکسیبل نسوز در مکان هایی استفاده می شود که به دلیل وجود مواد اشتعال زا، احتمال آتشسوزی بالا است‌.

لوله فلکسیبل کاسپین پایپ

به شما بازدید کننده گرامی پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان کاسپین پایپ در زمینه ی فروش لوله فلکسیبل برق ،پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.