لوله pvc برق

لوله PVC برق

خم کاری لوله PVC برق

برای خم کردن لوله های PVC از حرارت استفاده می کنند. به عبارت دیگر لوله PVC برق را در حالت گرم خم می کنند. دمای لازم برای این کار، بسته به قطر لوله، از ۹۰ تا ۱۳۰ درجه ی سانتی گراد متغیر است. از دستگاه حرارت زا مانند : چراغ کوره ای، پیک گاز و یا اجاق گاز استفاده می شود

برای خم کردن لوله ی PVC، ابتدا محلی را که می خواهند خم کنند با خودکار یا ماژیک علامت گذاری کرده ، سپس به کمک چراغ کوره ای و با شعله ی گاز آن را گرم می کنند
به طوری که لوله نرم شود. ناحیه ای که باید گرم شود از حدود پانزده سانتی متر قبل و پانزده سانتی متر بعد از محل علامت گذاری است.

زمانی که لوله نرم شد، فنر متناسب با قطر لوله را داخل لوله کرده به طوری که از محل علامت گذاری شده گذشته باشد . آن گاه لوله را با توجه به زاویه ی مورد نظر خم کرده و بلافاصله آن را توسط آب سرد می کنند تا خم ایجاد شده به حالت خود باقی بماند .

استفاده از فنر با قطر کم تر، سبب دو پهن شدن لوله در محل خم می شود. در طول حرارت دادن محل خم کاری، باید دقت نمود که شعله تماس مستقیم با لوله نداشته باشد. به همین دلیل لوله را بالای شعله چراغ می گیریم یا از لوله مخصوص پوشش شعله استفاده می کنیم.

لوله pvc برق کاسپین پایپ

لوله-pvc-برق-کاسپین-پایپ

لوله های pvc برق

برای شکل دادن به لوله ی PVC حرارت دیده، به غیر از فنر خم کاری از روش های دیگری مانند پر کردن لوله با ماسه نرم و هوای فشرده یا گرم کردن آن با آب جوش استفاده می شود.
پر کردن لوله با ماسه برای جلوگیری از تا شدن آن در موقع خم کردن یکی از متداول ترین روشهاست. این روش برای لوله های بزرگ تر از قطر ۲۰ میلی متر کاربرد دارد. برای این منظور باید قبل از گرم کردن لوله، آن را از ماسه پر کرد.

بدین ترتیب که یک سر لوله PVC برق را با درپوش به طور موقت می بندند و پس از پر شدن لوله، سر دیگر را با درپوش دیگری می پوشانند و سپس لوله را برای نرم کردن و تغییر شکل دادن حرارت میدهند این روش را نمی توان برای خم کردن لوله های با قطر خیلی زیاد به کار برد.

در تمام روشهای خم کاری لوله های PVC باید اولا لوله ها را تا سرد شدن کامل در حالت خم شده نگاه داشت، ثانيا توزيع حرارت لوله یکنواخت باشد و از حرارت دادن موضعی آن جدا خودداری شود، ثالثا باید دقت کرد که لوله در درجه حرارت نرم شدن به مدت زیادی باقی نماند، رابعا هیچ گاه درجه حرارت از دمای نرم شدن لوله بیشتر نشود؛ زیرا در غیر این صورت مقطع لوله از شکل اصلی (دایره) خارج شده و غیر قابل استفاده خواهد شد.

برای جلوگیری از بازگشت لوله ی خم شده توسط حرارت به حالت اول لازم است از پست های فلزی یا بلوک های چوبی که در موقع گرم کردن در دو سر لوله به کار می روند استفاده نمود و پس از سرد شدن کامل، بست ها را از دو سر لوله جدا کرد . شعاع خمش مناسب برای لوله هایی که با حرارت خم می شوند، سه برابر قطر خارجی لوله است.

برای اطلاع از قیمت و فروش لوله PVC برق می توانید با کاسپین پایپ با این شماره در ارتباط باشید.  تلفن فروش : ۴۱۸۰۵ – ۰۲۱